KLASA 5C NA PÓŁMETKU DZIAŁAŃ W PROJEKCIE eTWINNING

Uczniowie klasy 5c od marca bieżącego roku uczestniczą w międzyszkolnym projekcie w ramach eTwinning. eTwinning to europejska współpraca szkół i przedszkoli za pośrednictwem mediów elektronicznych. Program został zainaugurowany w 2005 roku jako główna akcja Programu eLearning Komisji Europejskiej , a od 2014 roku jest ściśle związany z Erasumus +, programem Unii Europejskiej wspierającym edukację, szkolenia, inicjatywy młodzieżowe oraz sportowe.

Nasi uczniowie podjęli działania w projekcie AI – zawody na celowniku sztucznej inteligencji.

Ponieważ eTwinning jest  programem, który wykorzystując możliwości technologii, pozwala budować relacje i kontakty na odległość, jasne było, że wspólną pracę należy zacząć od przedstawienia szkół i uczniów biorących udział w projekcie.

Na platformie TwinSpace znalazły się zdjęcia i krótkie opisy szkół, ale najciekawsze były prezentacje poszczególnych uczestników projektu na wspólnym Padlecie.

Następnym zadaniem było sprawdzenie, ile uczestnicy zapamiętali z wirtualnej wycieczki po szkołach partnerskich:

Ponieważ działania projektowe podejmowane są online, każdy uczestnik musiał przygotować krótką definicję netykiety, a po przypomnieniu sobie najważniejszych zasad obowiązujących użytkowników Internetu nastąpiło wprowadzenie do tematu projektu. Metodą burzy mózgów zostały utworzone  listy zawodów wymarłych:

oraz zawodów, które być może zastąpi sztuczna inteligencja.

Równolegle do tych zadań uczestnicy przygotowywali propozycje logo dla naszego projektu, a następnie odbyło się głosowanie, w wyniku którego praca naszej uczennicy Zosi Gębczyńskiej została ogłoszona oficjalnym logo projektu Doktor AI – zawody na celowniku sztucznej inteligencji.

Tematem kolejnego działania projektowego były zawody wymarłe i związane z nimi sprzęty oraz urządzenia. Uczestnicy projektu wybrali obrazy, na których artyści malarze uwiecznili przedstawicieli zawodów, które na zawsze zniknęły.   Prace nad stworzeniem galerii jeszcze się nie zakończyły, ale na poniższym screenie widać, jaki obraz postanowiła zaprezentować Dominika Odoszewska.

Aby dobrze przygotować się do wykonania kolejnego zadania, uczniowie klasy 5c odwiedzili Muzeum Energetyki w Łaziskach Górnych. Dowiedzieli się tam, jak rozwój energetyki odmieniał stopniowo życie codzienne zwykłych ludzi oraz gospodarkę krajów. Uświadomili sobie również, jak wielkie znaczenie dla współczesnego człowieka ma dostęp do energii elektrycznej i jakie konsekwencje dla funkcjonowania krajów miałby kryzys energetyczny. To, jak bardzo jesteśmy uzależnieni od urządzeń elektrycznych, widać na pomysłowych prezentacjach uczestników projektu.

Kolejne miesiące działań projektowych będą poświęcone na tworzenie wirtualnych firm związanych z różnymi działami życia gospodarczego. W tym celu nasi uczniowie podejmą współpracę ze swoimi partnerami z innych szkół. Każdą grupę połączą wspólne zainteresowania, ale młodzi ludzie będą musieli nawiązać ze sobą kontakt, poznać swój styl pracy, wypracować kompromis, uczyć się od siebie nawzajem i używać języka angielskiego jako środka komunikacji.  Efekty tej kilkutygodniowej współpracy przedstawimy w czerwcu. A teraz z pełnym zaangażowaniem poświęcimy się rozwijaniu kompetencji, które są tak cenione na rynku pracy.